Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

6 maja rozpoczyna się 62. edycja Muzycznego Festiwalu w Łańcucie. Kompozycją "La serva padrona"

Beata Terczyńska
Beata Terczyńska
zdjęcia z Archiwum Polskiej Opery Królewskiej
Intermezzo "La serva padrona" ("Służąca panią") zainauguruje w sobotę 62. edycję Muzycznego Festiwalu w Łańcucie. Koncert rozpocznie się o godzinie 19 w Sali Balowej Muzeum - Zamku w Łańcucie.

"La serva padrona" to intermezzo Giovanniego Battisty Pergolesiego - słynnego przedstawiciela włoskiego baroku (1733–1710) z 1736 roku do libretta Gennaro Federico według sztuki Jacopo Angello Nelli.

- Ten niewielkich rozmiarów utwór, który wyszedł spod pióra zaledwie 23-letniego Pergolesiego, do dziś nie schodzi z europejskich afiszy, pokazywany zarówno w oryginalnej wersji językowej, jak i w licznych tłumaczeniach - przedstawia Filharmonia Podkarpacka. - Libretto sporządzone przez Gennara Antonia Federica zbudowane jest na prostej intrydze wywodzącej się z tradycji commedia dell’arte. Oto zamożny stary kawaler poszukuje żony, a jego przebiegła służąca skutecznie przedstawia siebie jako najlepszą kandydatkę do tej roli.

Reżyseria - Jitka Stokalska
Scenografia - Marlena Skoneczko
Dyrygent, kierownictwo muzyczne - Krzysztof Garstka
Słowo - Marek Zając
Na scenie -Polska Opera Królewska

Obsada:
Serpina - Aleksandra Klimczak
Ubert - Paweł Michalczuk
Vespone I - Rafał Karnicki
Vespone II - Jerzy Klonowski
Vespone III: Maciej Jan Kraśniewski

Aleksandra Klimczak - sopran
Dzięki tradycjom rodzinnym z muzyką i innymi gałęziami sztuki obcowała od najmłodszych lat. Ukończyła z
wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w
klasie Anny Radziejewskiej.

Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nieustannie poszukuje niestandardowej drogi egzystencji śpiewaczki operowej, dążąc do przełamywania barier gatunkowych w muzyce i innych dziedzinach sztuki.
Przy barokowym, klasycznym oraz późniejszym operowym i oratoryjno-kantatowym repertuarze współpracuje z cenionymi narodowymi instytucjami kultury,

Jej domeną są projekty łączące operę z teatrem dramatycznym. Tworzy liczne autorskie projekty. Gościła na rozlicznych scenach i festiwalach.

Capella Regia Polona

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona został powołany we wrześniu 2018. Repertuar zespołu obejmuje muzykę polskiego i europejskiego baroku – dzieła oratoryjno-kantatowe, opery i muzykę instrumentalną. W skład zespołu wchodzą młodzi i utalentowani instrumentaliści specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej, grający na instrumentach z epoki lub ich kopiach.

Muzycy współpracują zarówno z najlepszymi polskimi, jak i zagranicznymi zespołami. Funkcję kierownika muzycznego zespołu pełni klawesynista - Krzysztof Garstka.

Krzysztof Garstka - klawesynista i pedagog.

Z zamiłowania oraz zawodu związany przede wszystkim ze światem dawnej opery oraz XVII- i XVIII-wiecznej muzyki
wokalno-instrumentalnej. Od czasów studenckich zafascynowany operą. Pierwsze kroki w prowadzeniu zespołów stawiał z założoną przez siebie orkiestrą instrumentów historycznych Gradus ad Parnassum.

W 2018 roku uzyskał stopień doktora w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Organów i Klawesynu. W warszawskiej uczelni ukończył również studia klawesynowe w klasie Aliny Ratkowskiej oraz Leszka Kędrackiego. Jest także absolwentem studiów podyplomowych w klasie Andrei Marcona w Schola Cantorum Basiliensis (Szwajcaria) oraz stypendystą programu Erasmus-Socrates, w ramach którego odbył półroczne studia pod kierunkiem Evy Marii Polerus oraz Michaela Hella w Universität für Musik
und Darstellende Kunst w Grazu (Austria). Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Jespera Christensena, Marieke Spaans i Nicholasa Parle’a. Kilkukrotnie nagradzany podczas konkursów klawesynowych.

Paweł Michalczuk - bas.

Absolwent studiów I stopnia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Leszka Skrli oraz studiów II stopnia z wynikiem celującym na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w
klasie dr. hab. Roberta Gierlacha. Pierwsze doświadczenia wokalne zdobywał w Polskim Narodowym Chórze
Młodzieżowym, z którym koncertował w Polsce i za granicą.

Już podczas studiów licencjackich rozpoczął współpracę z Operą Bałtycką. W 2016 r. został aktywnym członkiem prestiżowej Chorakademie Lübeck - międzynarodowego zespołu składającego się z obiecujących solistów, z
którym koncertował w Europie i na świecie. W kwietniu 2019 r. zadebiutował na deskach Polskiej Opery Królewskiej.

"La serva padrona" także w niedzielę (7 maja) w Sali Balowej Muzeum - Zamku w Łańcucie. Początek - godz. 19.

KOlejny koncert Festiwalu - 13 maja w Muzeum - Zamku w Łańcucie. Wystąpi Berlin Piano Trio

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 6 maja rozpoczyna się 62. edycja Muzycznego Festiwalu w Łańcucie. Kompozycją "La serva padrona" - Łańcut Nasze Miasto

Wróć na rzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto