- Wykonawca na przygotowanie dokumentu będzie miał osiem miesięcy od daty podpisania umowy - mówi Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa. - Jako, że przyszła droga będzie przebiegać zarówno po terenie Rzeszowa jak też i poza jego granicami Program Funkcjonalno-Użytkowy zostanie sfinansowany z pieniędzy z budżetu miasta i z budżetu województwa podkarpackiego.
Czym jest PFU?
- To dokument, który w sposób szczegółowy opisuje przyszłą inwestycję wraz z jej kosztami. Program będzie podstawą do realizacji inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj” - tłumaczy.
Dodaje, że przyszłe połączenie drogowe ulic Warszawskiej i Krakowskiej ma mieć ok. 6,5 km długości i po dwa pasy w każdym z kierunków. Jego częścią ma być wiadukt drogowy nad ulicą Warszawską oraz linią kolejową nr 71 Ocice – Rzeszów i linią kolejową nr 91 Kraków – Medyka. Długość przyszłej drogi na terenie Rzeszowa to ok. 5,4 km a na terenie gminy Świlcza 1,1 km. Częścią przyszłej inwestycji będzie budowa chodników, ścieżek rowerowych, skrzyżowań, zatok autobusowych, oświetlenia, odwodnienia.
Początkowym elementem drogi będzie wiadukt nad ul. Warszawską. Dalej trasa zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i następnie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ul. Krakowskiej.
- Połączenie ulic Warszawskiej i Krakowskiej będzie ważnym elementem układu komunikacyjnego miasta. Będzie to trzeci i ostatni element trasy północnej miasta. Ponadto dzięki tej drodze lepiej skomunikowana zostanie strefa przemysłowa Dworzysko – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?