Jest plan na rozwój komunikacji w Rzeszowie do 2030 roku. Kierunek: ekologia

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Rzeszów od lat stawia na zakupy autobusów ekologicznym. Tabor, jakim dysponuje rzeszowskie MPK, jest jednym z najnowocześniejszych w kraju.
Rzeszów od lat stawia na zakupy autobusów ekologicznym. Tabor, jakim dysponuje rzeszowskie MPK, jest jednym z najnowocześniejszych w kraju. Krzysztof Kapica
Dalszy rozwój komunikacji zbiorowej, większe nakłady na infrastrukturę rowerową oraz budowa nadziemnej kolejki - tak w skrócie można opisać kierunek rozwoju komunikacji w Rzeszowie do 2030 roku, jaki przyjęty został na Radzie Miasta Rzeszowa.

W ostatnich latach dzięki dużym pieniądzom pozyskanym z unijnych dotacji publiczny transport zborowy w Rzeszowie mocno zyskał. Mimo nakładów nie udało się jednak sprawić, że kierowcy odstawili samochody i przesiedli się na komunikację zbiorową. Mało tego, liczba samochodów w Rzeszowie wciąż rośnie.

Tematem przyszłości komunikacji w Rzeszowie zajmowali się radni podczas ostatniej sesji Rada Miasta Rzeszowa. Przyjęto dokument, który nakreśla kierunki zmian w komunikacji aż do 2030 roku. Główne założenie jest takie, że trzeba rozwijać transport ekologiczny. Szczegóły rozwiązań będą omawiane i konsultowane z fachowcami.

Komunikacja w Rzeszowie do 2030 roku. Centrum miasta bez aut "trucicieli"?

Postawienie na ekologię stwarza prawdopodobieństwo, że z biegiem czasu ścisłe centrum Rzeszowa objęte będzie bardziej rygorystycznymi ograniczeniami wjazdu dla najstarszych i najmniej ekologicznych samochodów. Duże nakłady przeznaczone zostaną także na rozwój infrastruktury drogowej.

Jerzy Jęczmienionka z PiS uważa, że Rzeszów potrzebuje także rewolucji w działaniu komunikacji publicznej.

- Trzeba przebudować cały układ linii komunikacyjnych, aby jak najlepiej skomunikować ze sobą poszczególne osiedla, urzędy, strefę ekonomiczną. Powinniśmy wykorzystać szansę, jaką dla nas stwarza już funkcjonująca podkarpacka kolej aglomeracyjna. Trzeba dobrze skomunikować jej przystanki z komunikacją miejską i drogami rowerowymi.

Jolanta Kaźmierczak, szefowa klubu PO w radzie miasta zachęca, aby przyspieszyć rozmowy na temat wspólnego biletu MPK i podmiejskiej MKS. To - jej zdaniem - dobre rozwiązanie, szczególnie w kontekście rozwoju metropolii.

Kolejka nadziemna? Rzeszów nie rezygnuje

Miasto chce także kontynuować prace zmierzające do budowy elektrycznej kolejki nadziemnej, która miałaby uzupełnić transport autobusowy. Jest także plan budowy dodatkowych parkingów przy pętlach autobusowych i przystankach kolejowych, co miałoby zachęcić kierowców, aby nie wjeżdżali autami do centrum miasta.


POLECAMY: Rozmowa z Markiem Bajdakiem pełniącym obowiązki prezydenta Rzeszowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie