Pierwszy etap trasy nazywanej „Wisłokostradą” został w ubiegłym roku oddany do użytku. To dwukierunkowa ulica, łącząca skrzyżowanie al. Rejtana i ul. Lwowskiej z placem, na którym Rzeszów wybuduje nowe targowisko. Jezdnia ma 700 metrów długości. W drugim etapie równolegle do niej powstanie jeszcze jedna ulica. W ten sposób trasa będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Koszt tej części inwestycji powinien zamknąć się kwotą ok. 6-7 mln zł.
- Budując pierwszą jezdnię wykonaliśmy już nasypy i sieci podziemne pod drugą, więc część kosztów odpadnie. A pierwszy etap kosztował 12 mln zł - mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Wiadukt nad torami
Drugi etap budowy będzie znacznie trudniejszy. Powód? Między przyszłym targowiskiem, a ulicą Ciepłowniczą grunt jest niestabilny i pełen osuwisk. Dlatego budowę poprzedzi solidne wzmocnienie podłoża. Poza tym, teren jest przecięty torami kolejowymi relacji Rzeszów- Przemyśl. Drogowcy rozważali dwie koncepcje ich ominięcia: tunel i wiadukt. Ostatecznie wybrano estakadę nad torowiskiem.
- Tak duży zakres robót sprawia, że ich koszt może wynieść nawet 150-160 mln zł - mówi dyrektor Magdoń.
Rzeszów będzie się starał pozyskać na ten cel 85 procent unijnej dotacji. Pieniądze z budżetu własnego przeznaczy natomiast na opracowanie projektu budowlanego inwestycji. Miejski Zarząd Dróg chce go zlecić do połowy roku. Drogowcy liczą, że pełna dokumentacją pozwalającą zlecić roboty będą dysponować w ciągu półtora roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?