Aby wziąć udział w konkursie „Nazwij maszynę TBM”, należy do 23 listopada przesłać propozycję nazwy (wraz z imieniem i nazwiskiem osoby zgłaszającej) na adres [email protected].
- Co ważne, zgodnie z tradycją, imię powinno być żeńskie - mówi Joanna Rarus, rzecznik GDDKiA w Rzeszowie. - Każdy uczestnik może przesłać tylko jedno zgłoszenie. W konkursie mogą brać udział wyłącznie osoby pełnoletnie.
Spośród nadesłanych zgłoszeń komisja konkursowa wybierze nie więcej niż sześć propozycji, które zostaną poddane pod głosowanie internautów. Głosowanie odbędzie się między 28 listopada a 16 grudnia. Nazwa z największą liczbą głosów stanie się oficjalnym „imieniem” maszyny TBM. W skład komisji konkursowej wejdą przedstawiciele GDDKiA, wykonawcy oraz Ministerstwa Infrastruktury.
Uczestnicy, których propozycje nazw trafią do drugiego etapu konkursu, będą mogli odwiedzić plac budowy tunelu na S19 Rzeszów Południe - Babica. Otrzymają również zestaw promocyjnych upominków od GDDKiA oraz wykonawcy inwestycji (konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construccion).
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi 21 grudnia 2022 r.
Pisaliśmy, że w kwietniu tego roku rozpoczęła się jedna z trudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. To ponad 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 między Rzeszowem a Babicą. Pagórkowate ukształtowanie terenu wymusza wykonanie wysokich estakad i tunelu zlokalizowanego do 100 m pod powierzchnią.
Tunel o długości 2255 m składał się będzie z dwóch naw, które zostaną połączone 15 przejściami poprzecznymi oraz dodatkowym przejazdem awaryjnym. Każda z pojedynczych naw będzie miała 12,4 m średnicy. Technologia, know-how i sprzęt TBM, który ma zostać wykorzystany podczas budowy odcinka S19 Rzeszów Południe - Babica, zostanie dostarczony przez Accionę.
Tunel drogowy będzie wykonywany metodą mechanicznego drążenia przy pomocy maszyny TBM z tarczą wiercącą o średnicy 15,2 m. TBM drążąc podziemny obiekt, jednocześnie będzie układał jego obudowę. Konstrukcja tunelu będzie zbudowana z pierścieni (tubingów), na które składają się prefabrykowane elementy żelbetowe. W przypadku tunelu w Babicy, na obudowę wykorzystanych zostanie przeszło 2230 pierścieni, do wyprodukowania których zostanie zużyte blisko 118 tys. m3 betonu.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?