W głosowaniu na projekty do budżetu obywatelskiego na 2016 rok pierwsze miejsce zajął projekt naprawy infrastruktury rowerowej poprzez budowę kilkudziesięciu bezpiecznych przejazdów przez ruchliwe ulice. - Są potrzebne przede wszystkim w rejonie ul. Okulickiego, al. Armii Krajowej i na skrzyżowaniu ul. Dąbrowskiego z al. Powstańców Warszawy. Łącznie wskazaliśmy miastu ok. 60 lokalizacji. Są ułożone na liście w porządku od najważniejszej do mniej istotnej. Zobaczymy, ile uda się załatwić za 1,5 mln zł zarezerwowanych na ten cel - mówi Korneliusz Marchewka ze stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl.
Cykliści zwracają uwagę, że ta inwestycja będzie miała dwa walory. Po pierwsze poprawi poziom bezpieczeństwa, bo pozwoli zgodnie z przepisami przejechać rowerem przez ruchliwe ulice. Po drugie, zepnie w całość sieć dróg rowerowych, które w wielu przypadkach są przecięte ulicami i żeby dostać się rowerem z punktu A do punktu B, po drodze trzeba wiele razy zsiadać ze swojego pojazdu.
Z 1000-lecia na Staromieście
Na początku przyszłego roku miejski zarząd dróg zajmie się z kolei budową ścieżek rowerowych w ciągu ul. Siemieńskiego i Trembeckiego. - Powstaną tu nowe chodniki połączone z drogami dla cyklistów. Ale tam, gdzie nie będzie na nie miejsca, pasy ruchu dla rowerzystów wyznaczymy na jezdniach - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Drogi zostaną wyznaczone po obu stronach ulic. W rejonie skrzyżowań urzędnicy obiecują wyznaczyć bezpieczne przejazdy dla rowerzystów. - Przetarg ogłosimy na początku przyszłego roku. Chcemy szybko podpisać umowę i zlecić prace najpóźniej na wiosnę. Jeśli pogoda będzie sprzyjała budowie i malowaniu pasów na jezdniach, być może uda się uporać z tematem szybciej - mówi Maciej Chłodnicki.
Miasto kolejny odcinek trasy chce budować także nad Wisłokiem, między ulicami Lwowską i Ciepłowniczą. Pieniądze na ten cel są, ale prac nie będzie można rozpocząć bez zgody RZGW, który zarządza terenami przy rzece. Rozmowy w tej sprawie trwają.
Dwa pasy
Sieć dróg rowerowych w Rzeszowie jest określana w różny sposób. Rowerzyści szacują ją na ok. 85 km, miasto podaje, że jest ich nawet 100 km. Ostatnią inwestycją w tym zakresie była budowa otwartej w listopadzie trasy między zaporą a Lisią Górą. Rowerzyści otrzymali tu dodatkowy pas ruchu, biegnący obok chodnika przeznaczonego dla pieszych i biegaczy. Dzięki temu ruchliwe, popularne miejsce aktywnego wypoczynku jest teraz bezpieczniejsze. Przed rozbudową często dochodziło tu do kolizji, ponieważ rowerzyści i rolkowcy niejednokrotnie zderzali się z pieszymi. Trasa jest oświetlona.
Zobacz: Nowa ścieżka przy Wisłoku w Rzeszowie już otwarta [ZDJĘCIA]
___________________________________________________________________________________________________
Zobacz też: Próby obciążeniowe przed oddaniem mostu w Błażowej [WIDEO]
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?