Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przez zabawę do zdrowych relacji z innymi dziećmi

Piotr Samolewicz
Piotr Samolewicz
MiG Głogów Młp.
Dużo radości, zabawy i zdrowia zapewniają dzieciom sierpniowe plenerowe zajęcia integracyjne po raz pierwszy organizowane w gminie Głogów Małopolski.

Bezpłatne zajęcia trwają do 21 sierpnia. Odbywają się one każdego dnia od godz. 8 do 12 na terenach rekreacyjnych w pobliżu OSiR w Głogowie. Nie trzeba się na nie zapisywać; dzieci powinny przyjść ze swoimi rodzicami lub starszym rodzeństwem.

– Codzienne spotkania wypełnione są grami i zabawami edukacyjnymi, warsztatami rękodzielniczymi, wyjątkowymi spotkaniami z przedstawicielami służb mundurowych, zajęciami terapeutycznymi i przede wszystkim gronem dzieci, którym stwarzamy możliwości i

warsztat, aby poznać nowych przyjaciół. Te spotkania pozwolą nawiązać relacje, które będą owocować już od 1 września – mówi koordynatorka projektu Dominika Ładziak.

W harmonogramie zajęć znajdują się: warsztaty z rękodzieła artystycznego z Agnieszką Delikat, alpakoterapia, spotkanie z Króliczkami Mini Lop, zajęcia sportowe, spotkanie z przedstawicielami służb mundurowych, zajęcia z klockami Lego, wspomaganie rozwoju dziecka WWR, konsultacje PECS, trening umiejętności społecznych, wspólne czytanie książeczek wymagających od uczestników nieco ruchu.

- Alpakoterapia to forma zooterapii, polegająca na bezpośrednim kontakcie człowieka z alpaką. Terapia ta znajduje zastosowanie głównie w przypadku dzieci z zaburzeniami rozwoju (autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, nadpobudliwość psychoruchowa, problemy emocjonalne).

Karmienie, przytulanie, głaskanie alpaki czy królików odpręża, wycisza oraz prowadzi do zwiększenia wydzielania endorfin, czyli hormonów szczęścia. Dzięki temu sesja terapeutyczna z udziałem tych zwierząt wycisza, uspokaja i relaksuje. Zwierzęta są ciepłe i miękkie w dotyku, dzięki czemu obniża się poziom lęku i stresu – wyjaśnia koordynatorka projektu.

Bardzo specjalistyczne są terapie Wwr i PECS. Mają one na celu poprawę funkcjonowania w obszarze rozwojowym, w którym dziecko wykazuje różnego rodzaju zaburzenia i opóźnienia. Np. PECS (Picture Exchange Communication System) jest to system do komunikacji alternatywnej. Model PECS rozpoczyna się od podawania pojedynczego obrazka, przedstawiającego wybrany przedmiot lub czynność „partnerowi komunikacyjnemu”, który od razu traktuje tę wymianę jako prośbę. System uczy

rozróżniania obrazków i konstruowania zdań. W bardziej zaawansowanych fazach, osoby uczą się używania atrybutów, odpowiadania na pytania i komentowania oraz układania pełnych zdań.

Dominika Ładziak dziękuje wszystkim osobom, zaangażowanym w pracę dla dzieci. - Dziękuję m.in. Marcelowi Kotule, który wraz z bratem Wiktorem śpiewał i prowadził konkurs muzyczny, wszystko to oczywiście w ramach wolontariatu – mówi D. Ładziak.

Zajęcia integracyjne organizują Urząd Miejski w Głogowie Młp., Głogowska Fundacja Rozwoju Społecznego, Art Of Imagination oraz Usługi Terapeutyczne Agata Szostak - Zachajusz. Partnerem wydarzenia jest Miejsko Gminny Dom Kultury im. F. Kotuli w Głogowie Małopolskim. Wydarzenie dofinansowane zostało z budżetu gminy Głogów Młp.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto