- Wisłokostrada jest jedną z największych inwestycji drogowych współczesnego Rzeszowa i największym z prowadzonych obecnie zadań drogowych. Dzięki tej inwestycji połączymy nową drogą południe miasta z północą i dalej z drogą ekspresową S19. Inwestycja jest prowadzona w wielu miejscach. Budowany jest m.in. nowy most załęski oraz most przebiegający nad rzeką Młynówką. Rozpoczęliśmy już prace przy posadowieniu estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi. - mówi o znaczeniu tej inwestycji Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Nowy most załęski będzie obiektem trzyprzęsłowym o długości 68,4 m. Obiekt składał będzie się z dwóch niezależnych konstrukcji, na których zaprojektowano po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku wraz z ciągami pieszo-rowerowymi na każdej z nitek.
Na ten moment zakończono prace związane z wykonaniem pali pod wszystkimi podporami oraz wykonano ławy fundamentowe podpór skrajnych (przyczółków). Obecnie wykonawca prowadzi prace związane z wykonywaniem ław fundamentowych podpór pośrednich (filarów).
Równolegle na moście na rzece Młynówka zakończono prace związane z betonowaniem ław fundamentowych. Obecnie trwają prace związane z montażem zbrojenia korpusu podpór. W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do betonowania korpusu przyczółków. Budowa nowego obiektu na rzece Młynówka pozwoli na poszerzenie ul. Dworaka do dwóch pasów ruchu dla każdego kierunku jazdy. Na obiekcie zaprojektowano jezdnię o dwóch pasach ruchu oraz ciąg pieszo-rowerowy.
Kolejnym obiektem inżynierskim będzie estakada nad torami kolejowymi. Obiekt zaprojektowano z dwóch niezależnych konstrukcji o długości całkowitej 373,69 m (nitka lewa) oraz 270,74m (nitka prawa). Konstrukcję nośną obiektu stanowi wieloprzęsłowy, płytowo-belkowy ustrój ciągły z betonu sprężonego. Podobnie jak na moście załęskim zaprojektowano po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku wraz z ciągami pieszo-rowerowymi na każdej z nitek.
Powstanie też mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich. Obecnie wykonawca zakończył wykonywanie palisady i prowadzi prace związane ze zbrojeniem jednego z elementów konstrukcji, tzw. oczepu.
W dalszym ciągu kontynuowane są prace związane ze wzmocnieniem podłoża pod nasypy, budową nasypu od strony ul. Dworaka wraz z budową infrastruktury podziemnej.
Wartość inwestycji to 169,2 mln zł. Planowany termin zakończenia inwestycji to wiosna 2026 rok. Wykonawca robót jest konsorcjum firm ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.
Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?