Ten, kto wygra kampanię w internecie, wygra wybory - czy takiego sformułowania można użyć dziś w Polsce?
Mimo wszystko nie. Wybory rozstrzygną się w mediach tradycyjnych. Ale dlatego, że to w nich toczy się debata publiczna, to te media nadają jej ton. A właśnie argumenty padające w tej debacie zadecydują o wyniku wyborów. Ale internet będzie ważnym medium, szczególnie przydatnym do mobilizowania wyborców. Dlatego nie można go zaniedbać. Pod względem zaangażowania internetu w kampanię ta będzie przełomowa.
Na Pani koncie na Twitterze umieściła Pani link do filmiku, który jest kompilacją cytatów z wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego, mającego dowodzić, że on zmienia zdanie. Filmik nie ma autora. Tak będzie wyglądać kampania w internecie? Będzie służyła do anonimowych ataków na konkurencję polityczną?
Ten filmik nie jest obraźliwy, on po prostu pokazuje prawdziwą twarz Jarosława Kaczyńskiego. Ten filmik przygotowała grupa grafików, którzy nie ukrywają swej sympatii do PO. Nie uważam zresztą, żeby takie filmiki były czymś niewłaściwym - przecież one pokazują prawdę, nic więcej.
Owszem, prawdę - ale autor nie uznał za stosowne się pod nią podpisać. Niedawno na łamach "Polski" opisywaliśmy, jak partie wynajmują osoby, których zadaniem jest atakowanie konkurencji politycznej na forach internetowych. Bo tam można napisać wszystko - anonimowo, oczywiście.
Proszę nie porównywać filmiku cytującego prawdziwe wypowiedzi prezesa PiS z obraźliwymi komentarzami w sieci. One często przekraczają granice dobrego smaku.
Ale i jedne, i drugie są prezentowane anonimowo. Z tego powodu internet jawi się jako świetne narzędzie do prowadzenia czarnego PR wobec konkurencji.
Uważam, że lepszy efekt przynoszą kampanie pozytywne, nie negatywne - i takie będą się przede wszystkim przebijać. Zwłaszcza gdy ten przekaz zostanie wzmocniony dowcipem. Bo humor jest w internecie najsilniejszą bronią.
Cały wywiad dostępny jest na www.polskatimes.pl
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?