Ostatnie największe części maszyny TBM do drążenia tunelu są już na budowie S19 Rzeszów Południe - Babica - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie. W lutym rozpocznie się składanie elementów w segmenty. Pomagać w tym będą żurawie gąsienicowe o udźwigu 650 i 300 ton. Maszyna, która otrzymała nazwę Karpatka, będzie miała długość 112 m i średnicę tarczy 15,2 m. Transport maszyny TBM był wyjątkowym przedsięwzięciem pod względem logistycznym i technicznym, które wyspecjalizowane firmy przygotowywały przez wiele miesięcy. Tak dużych elementów jeszcze bowiem po polskich drogach nie przewożono.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.