W odległości kilkudziesięciu metrów od budowanej części mostu, na torze prowadzącym do niego, zdemontowano sieć trakcyjną. Stara, metalowa konstrukcja mostu została zdemontowana, pocięta na kawałki i wywieziona z placu budowy. Nowa konstrukcja będzie się składać z całkowicie nowych metalowych elementów. Aktualnie główna część mostu połączyła już brzegi Wisłoka i obecnie trwa montowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych. Można już zaobserwować, że ta przebudowywana część mostu będzie wyższa od starej części. Prawdopodobnie podobną konstrukcję będzie miał most kolejowy nad Przyrwą i al. Wyzwolenia, którego przebudowa jest planowana.
Niestety, praktycznie nic nie wiadomo o kosztach i terminie zakończenia tej inwestycji. W pobliżu placu budowy nie ma żadnej tablicy informacyjnej. Takich informacji nie można także znaleźć na stronie internetowej zarządcy sieci kolejowych w Polsce, czyli PKP PLK S.A. Od napotkanego pracownika, na pytanie o koszt przebudowy padła odpowiedź: "dużo", a na pytanie o termin zakończenia prac odpowiedź brzmiała: "a kto to może wiedzieć". Pracownicy albo rzeczywiście niewiele wiedzą, albo nie chcą powiedzieć (bądź nie mogą).
Na koniec warto wspomnieć, że most kolejowy nad Wisłokiem był jednym z obiektów fotografowanych w trakcie pleneru Foto Day 3.0, który odbył się na terenach PKP w październiku 2010 roku.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?