Planowana inwestycja to budowa drogi wojewódzkiej w Rzeszowie na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Krakowskiej, czyli połączenia DK 97 z DK 94. Takie rozwiązanie byłoby kontynuacją ciągu ulic biegnącego od ronda Kuronia na os. Załęże, przez ul. Rzecha z mostem Mazowieckiego do ul. Lubelskiej i dalej przez ul. Krogulskiego do ul. Warszawskiej. Wstępna koncepcja zakłada budowę 6-kilometrowego połączenia oraz wiaduktu na torami biegnącymi wzdłuż ul. Warszawskiej. Następnie droga prowadziłaby przez Park Naukowo Technologiczny Rzeszów-Dworzysko i kończyła połączeniem z ul. Krakowską przy ul. Ludwika Chmury.
357 mln zł na budowę
Całkowity koszt opracowania dokumentacji projektowej oraz wykonania robót szacuje się na 357 mln zł (udział samorządu województwa - 51 mln, Rzeszowa - 306 mln). Powyższe koszty nie uwzględniają pieniędzy na wypłatę odszkodowań (ok. 65 mln zł brutto).
Cześć trasy ma przebiegać poza granicami Rzeszowa, stąd wsparcie samorządu województwa. Pod koniec marca radni sejmik przegłosowali uchwałę o udzieleniu pomocy finansowej miastu.
- Zdecydowaliśmy się prowadzić wraz z Rzeszowem budowę nowej drogi, wraz z wiaduktem, która połączy ulicę Warszawską z Krakowską. Prezydent Rzeszowa zwrócił się do nas odnośnie możliwości wspólnego finansowania opracowania wstępnej, niezbędnej dokumentacji. Jej koszt został oszacowany na 2,5 mln złotych, a udział województwa ma wynieść 350 tysięcy złotych - informował podczas sesji wicemarszałek Piotr Pilch.
Strategiczna inwestycja
Teraz, po przyjęciu uchwały przez radnych sejmiku, kolejnym krokiem będzie podpisanie porozumienia pomiędzy miastem a urzędem marszałkowskim. Miasto ma zarezerwowane na ten cel ok. 2 mln zł.
- Po podpisaniu porozumienia, w maju zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego łącznika. Jego realizacja potrwa ok. 9 miesięcy. Łącznik będzie miał długość ok. 6 km, a jego szacunkowy koszt budowy to ok. 300 mln zł. Staramy się również o dofinansowanie tej inwestycji z programu Polski Ład - informuje Marzena Kłeczek-Krawiec, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.
Budowa wspomnianego łącznika ma strategiczne znaczenie m.in. dla firm i pracowników strefy ekonomicznej Rzeszów - Dworzysko. Teraz jedyny dojazd do obszaru, na którym działa 40 firm, jest wąską ulicą L. Chmury.
- W naszej strefie działa kilkadziesiąt firm, docelowo z tego miejsca będzie korzystać do 8 tys. osób, więc odpowiedni dojazd będzie miał kluczowe znaczenie. Ul. Chmury nie jest w stanie rozładować tak olbrzymiego ruchu, dlatego łącznik ułatwi życie wielu kierowcom i pracownikom w strefie - mówi Waldemar Pijar, koordynator PNT Rzeszów Dworzysko.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?