Polecamy

<center>Odwołany lot</center>
[3/8]

Odwołany lot

Przewoźnik, który odwołał lot, ma obowiązek zapewnić pasażerowi jedną z dwóch poniższych opcji. Pasażer ma prawo wyboru między:

- pełnym zwrotem kosztu biletu w terminie 7 dni
- zapewnieniem innego lotu w najwcześniejszym możliwym lub innym dogodnym dla pasażera terminie

W dodatku pasażerowi przysługuje odszkodowanie takie, jak przy opóźnionym locie - zależne od przewidzianego dystansu.

Przewoźnik ma także obowiązek, niezależnie od przyczyn odwołania lotu, zapewnić podróżnym bezpłatną opiekę w czasie oczekiwania na alternatywny lot. Opieka obejmuje:

- Posiłki oraz napoje
- Zakwaterowanie w hotelu
- Transport między lotniskiem a miejscem zakwaterowania
- Bezpłatne dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub możliwość wysłania dwóch e-maili

Odszkodowanie pieniężne nie przysługuje, jeśli pasażer został poinformowany o odwołanym locie 14 dni przed planowanym czasem odlotu.

Nie przysługuje także, gdy nastąpiło to w okresie od 2 tygodni do 7 dni przed planowanym czasem odlotu i równocześnie zaproponowano pasażerowi zmianę planu podróży, przy czym wylot musiałby nastąpić nie wcześniej niż 2 godziny przed planowanym, przylot do miejsca docelowego zaś nie później niż 4 godziny po planowanym.

Rekompensata pieniężna nie należy się również w sytuacji, w której pasażer o odwołanym locie został poinformowany w okresie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem podróży, przy czym zaproponowano mu wylot nie wcześniej niż 1 godzinę przed planowanym i przylot do miejsca docelowego nie później niż 2 godziny po planowanym.



Prawa pasażerów linii lotniczych w przypadku zaistniałych w podróży problemów reguluje rozporządzenie 261/2004 Parlamentu Europejskiego. Regulacje te obejmują loty odbywające się na terenie Unii Europejskiej lub zaczynające się albo kończące w jednym z państw UE. Nie ma znaczenia przewoźnik, cena biletu ani klasa podróży - te same zasady dotyczą wszystkich. Co przysługuje pasażerom w razie problemów w podróży?

Najnowsze wiadomości

reklama