Trzeci, który jest aktualnie realizowany, to wymiana kolejnych 55 wiat. Modernizowane są także zatoki autobusowe, na których asfalt jest zastępowany specjalnym betonem odpornym na powstawanie kolein. Przystanki są przebudowywane m.in. na ul. Krakowskiej. Ten etap obejmuje ponadto ul. Kilara, Kopisto, Lubelską, Lwowską, Ofiar Katynia, Warszawską, Obrońców Poczty Gdańskiej, Podkarpacką i Rejtana. Prace potrwają do 2023 roku.
Niezależnie od prowadzonych prac ZTM przygotowuje czwarty etap, który zakłada przebudowę 77 kolejnych przystanków. Nowe, przeszklone wiaty będą wykonane według projektu, który zastosowano w poprzednich etapach. Mają być lakierowane na szaro i pomarańczowo, wyposażone w podświetlane rozkłady jazdy i oświetlenie wewnętrzne uruchamiane automatycznie po wejściu pasażera. Zasilanie w energię elektryczną zapewnią panele fotowoltaiczne, które mają być częścią wiat.
Przystanki zostaną wymienione m.in. przy ulicach: Budziwojskiej, Dąbrowskiego, Jana Pawła II, Kotuli, Kardynała Karola Wojtyły, Krogulskiego, Księżycowej, Leszka Czarnego, Olbrachta, Obrońców Poczty Gdańskiej, Przemysłowej, Sanockiej, Sikorskiego, Staromiejskiej, Św. Rocha, Trembeckiego, Wieniawskiego, Witolda i Żółkiewskiego. Dodatkowo w 21 miejscach, gdzie nie zmieszczą się duże wiaty, zostaną zamontowane pylony z gablotą na rozkład jazdy.
Przetarg na realizację czwartego etapu został już ogłoszony. Obecnie ZTM analizuje w tej chwili oferty od wykonawców zainteresowanych tym zadaniem. Prace mają potrwać do jesieni przyszłego roku. Są dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?