Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga na oszustów! Mogą pukać do mieszkań w Rzeszowie i przedstawiać się jako pracownicy PGE Dystrybucja. Nie podpisujmy żadnych dokumentów

OPRAC.:
Marcin Piecyk
Marcin Piecyk
Anna Kaczmarz
PGE Dystrybucja przestrzega przed oszustami. Okazuje się, że w ostatnim czasie zgłaszali się do nich klienci, którzy doświadczyli wizyt osób podających się za kontrolerów poboru energii. Mogą chodzić również po Rzeszowie. Jak zachować się w takiej sytuacji?

- Pracownicy PGE Dystrybucja nie prowadzą sprzedaży bezpośredniej w domach Klientów ani nie pobierają żadnych opłat

- przestrzega Łukasz Boczar z rzeszowskiego oddziału PGE Dystrybucja.

Sprawa dotyczy ostatnich zgłoszeń od klientów, które dotarły do PGE Dystrybucja. Dotyczyły one wizyt w ich mieszkaniach osób, które podawały się za kontrolerów poboru energii elektrycznej oraz przedstawicieli firm oferujących umowy sprzedaży energii.

- W PGE Dystrybucja wszelkiego rodzaju formalności dokonywane są w Punktach Obsługi Klienta. Spółka obecnie nie prowadzi żadnej akcji dotyczącej zawierania umów, która wiązałaby się z wizytami naszych pracowników w Państwa domach - apelują pracownicy spółki.

Jak odróżnić pracownika PGE Dystrybucja od oszusta

Jednocześnie proszą klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i instruują, jak się zachować w sytuacji wizyt. Przestrzegają przede wszystkim przed podpisywaniem jakichkolwiek dokumentów bez ich wcześniejszej weryfikacji. Podkreślają, że jeżeli przed naszymi drzwiami stanie osoba podająca się za pracownika firmy energetycznej, powinniśmy poprosić ją o okazanie identyfikatora lub legitymacji służbowej.

- Czynności naszych pracowników bezpośrednio kontaktujących się z Klientami w domach/mieszkaniach obejmują głównie prace eksploatacyjne związane z licznikami, tj. sprawdzanie, wymianę i odczyty liczników energii elektrycznej

- wymienia Łukasz Boczar.

A jak zachowują się "prawdziwi" pracownicy PGE Dystrybucja?

  • posiadają legitymację służbową ze zdjęciem, logo PGE Dystrybucja i numerem – na żądanie Odbiorcy powinni się wylegitymować;
  • nie pobierają żadnych opłat;
  • nie przedstawiają żadnych ofert sprzedaży energii ani umów do podpisania;
  • mają przydzielone stałe rejony pracy, dlatego w większości są znani Odbiorcom;
  • w razie wątpliwości, Odbiorca może sprawdzić, czy kontroler jest faktycznie pracownikiem PGE – dzwoniąc na wskazany numer do właściwego Punktu Obsługi Klienta i podając dane osobowe oraz nr legitymacji;
  • pracownicy odczytujący licznik posiadają urządzenie elektroniczne do wczytywania danych odczytowych z liczników – tzw. PSION;
  • odczyt liczników dokonywany jest cyklicznie (w zależności od zapisów umowy). Istnieje też możliwość dokonania kontroli układów pomiarowych na zgłoszenie Klienta, np. w przypadku zmiany grupy taryfowej, zmiany właściciela nieruchomości czy zgłaszanych reklamacji;
  • Jeżeli pracownicy nie zastaną Odbiorcy, pozostawią u niego kartę, na której Odbiorca sam dokonuje zapisu stanu licznika i podaje go (telefonicznie lub pocztą) do właściwego rejonu energetycznego.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, pracownicy spółki proszą o kontakt pod TYM ADRESEM

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto