Po ataku Rosji na Ukrainę większość międzynarodowych marek od razu opuściła Rosję. Te, które pozostały muszą się liczyć ze spadkiem obrotów. 65 proc. respondentów deklaruje, że nie będzie kupować produktów w takich sieciach. Do tego grona zaliczają się m.in.: Auchan, Leroy Merlin czy Decathlon, które nie zawiesiły działalności w Rosji po jej ataku na Ukrainę.
Te firmy nadal działają w Rosji. Ile straciły z powodu bojkotu? Okazuje się, że traci Leroy Merlin. Decathlon i Auchan odnotowują wzrosty

Jak się okazuje, Polacy nie zbojkotowali sieci handlowych pozostających na rosyjskim rynku, tak jak to zapowiadali po 24 lutego 2022. Wręcz przeciwnie, ruch w sklepach Auchan wzrósł bardziej niż w innych hipermarketach. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku sieci Decathlon, gdzie ruch zwiększył się w porównaniu z innymi sklepami sportowymi. Jedynie Leroy Merlin zanotował spadki. Zdaniem ekspertów cytowanych przez Monday News, "analiza pokazuje, że w obecnych czasach nie bardzo nas stać na to, by rezygnować z atrakcyjnych ofert handlowych na rzecz solidarności z Ukraińcami".