Film promujący Rzeszów zamówił w 2020 r. w studiu CinematicVR Urząd Miasta Rzeszowa. Jak na stolicę innowacji przystało, klip wykonany został w technologii wirtualnej rzeczywistości do oglądania za pomocą gogli VR.
- Od razu wiedzieliśmy, że nie chcemy tworzyć kolejnego filmowego "wirtualnego spaceru" 360, przypominającego ruchomą wersję Google Street View. Wybraliśmy technologię VR180, czyli film o polu widzenia 180 stopni, za to z bardzo realistycznym i komfortowym obrazem 3D, pozwalającą na znacznie większa swobodę artystyczną - mówi Konrad Ziaja, CEO CinematicVR, reżyser, montażysta i współautor scenariusza filmu.
Klip pokazuje największe atrakcje Rzeszowa z perspektywy dwójki bohaterów, granych przez modelkę Mariannę Skupień oraz aktora rzeszowskiego Teatru Maska, Macieja Owczarka, którzy odwiedzają miasto podczas tzw. city-breaku.
W innowacyjnej technologii VR możemy obejrzeć rzeszowski Rynek, ul. 3 Maja, restauracje i nocne życie stolicy Podkarpacia, koncert Krzysztofa Cugowskiego z Filharmonią Podkarpacką im. Artura Malawskiego w ramach Europejskiego Stadionu Kultury 2020, wycieczkę rowerową po bulwarach nad Wisłokiem.
W ekipie filmowej ludzie związani z Rzeszowem
CinematicVR to już bardzo uznana marka, która specjalizuje się w produkcji treści VR i AR dla klientów biznesowych, wykorzystując wirtualną rzeczywistość, czyli filmy 360, VR180 oraz interaktywne aplikacje VR. Konrad Ziaja podkreśla, że zespół tworzą profesjonalni filmowcy i programiści. Ich pasją są nowe media, środki wyrazu z pogranicza sztuki i techniki, interaktywne formy opowiadania historii oraz ich zastosowanie w nowoczesnym marketingu.
- Tworzeniem treści VR zajmujemy się od 2014 roku i należymy do grona pionierów branży VR. W samym 2020 roku zrealizowaliśmy m.in. 150 filmów 360 w 8 językach, prezentujących najciekawsze atrakcje regionu, aplikację webową i aplikację VR na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Ponadto realizujemy projekt badawczo-rozwojowy z zakresu wirtualnej rzeczywistości - zaznacza Konrad Ziaja.
W ekipie filmowej znaleźli się twórcy związani z Rzeszowem, m.in. operator i montażysta Mirosław Mazurkiewicz, kierowniczka produkcji i współautorka scenariusza Małgorzata Steciak. Za zdjęcia lotnicze odpowiadała firma Luke Skyvideo z Krakowa.
W produkcję zaangażowało się kilka rzeszowskich restauracji i instytucji, między innymi Port Lotniczy Rzeszów Jasionka, Stary Browar Rzeszowski, Hotel Bristol i Habana Sports BBQ i Blinkee.
Dynamiczny film promujący Rzeszów, napakowany patentami i efektami
Zdjęcia do filmu trwały łącznie pięć dni, aż dwa z nich zostały poświęcone na ujęcia lotnicze z drona. Wymagające okazały się także np. ujęcia lądowania samolotu w Jasionce, które wymagały umieszczenia kamery bardzo blisko pasa startowego i specjalnego zabezpieczenia jej przed podmuchem wiatru wywoływanym przez silniki maszyny.
Produkcja filmowa w trakcie pandemii rządzi się swoimi prawami. Środki ostrożności i ograniczenia utrudniały pracę nad filmem, ale były konieczne ze względu na bezpieczeństwo ekipy, partnerów i statystów.
- W efekcie powstał dynamiczny, jak na VR, teledyskowy klip promujący miasto, napakowany patentami i efektami trudnymi do osiągnięcia w technologii 360. Stworzyliśmy obrendowaną aplikację VR odtwarzającą film i zainstalowaliśmy ją na 4 sztukach gogli VR. Klip można oglądać również pomocą Facebooka i platformy Oculus TV - zachęca Konrad Ziaja.
Link do platformy Oculus TV znajdziesz TUTAJ
Tutaj zobaczysz inny materiał promocyjny zamówiony przez miasto Rzeszów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?