Gotowa autostrada biegnie między węzłami Rzeszów Centralny - Rzeszów Wschód. Można na nią wjechać w rejonie szpitala w Rudnej Małej. Stąd prowadzi wzdłuż portu lotniczego w Jasionce w okolice Terliczki. Tutaj węzłem zjeżdża się na drogę S19.- Autostrady jest 6,9 km, ekspresówki 8 km. Na razie tworzą wygodne połączenie dróg krajowych nr 9 i 19. Docelowo stworzą autostradową obwodnicę Rzeszowa i oczywiście będą częścią połączenia między wschodnią a południowo - zachodnią granicą Polski – tłumaczy Joanna Rarus, rzecznik rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.Budowa obu dróg trwała od marca 2010 roku. Autostrada kosztowała 440 mln zł. Na odcinek składa się m.in. dwa węzły oraz 12 mostów i wiaduktów. Ekspresówka to m.in. dwa dwupoziomowe skrzyżowania, cztery wiadukty, cztery mosty oraz sześć przejść dla zwierząt. Wart 213 mln zł kontrakt zrealizowała portugalska firma MSF. Autostradę zbudował Mostostal Warszawa.Pozostałe odcinki A4 są ciągle w budowie. Najszybciej, do końca roku powinny być gotowe fragmenty Dębica - Rzeszów (32,7 km) i Jarosław - Radymno (24,5 km). W połowie przyszłego roku GDDKiA zamierza puścić ruch na trasie między Radymnem a przejściem granicznym w Korczowej. Dopiero na 2014 rok planowane jest oddanie drogi od Rzeszowa do Jarosławia. Na razie nie są znane daty ukończenia dwóch pozostałych odcinków. Między Tarnowem a Dębicą roboty stoją, bo GDDKiA odstąpiła od umowy z Hydrobudową i przygotowuje się do rozpisania przetargu na dokończenie prac.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?