Rośnie szansa na budowę kolejki nadziemnej? Rzeszów podpisał list intencyjny

Dariusz Dziopak
Jedną z firm, którą w przeszłości rozważano do budowy kolejki w Rzeszowie, był kanadyjski Bombardier.
Jedną z firm, którą w przeszłości rozważano do budowy kolejki w Rzeszowie, był kanadyjski Bombardier. Archiwum Urzędu Miasta Rzeszowa/Bombardier
We wtorek Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa oraz jego zastępca, Marek Ustrobiński, podpisali list intencyjny w sprawie budowy nadziemnej jednoszynowej elektrycznej kolejki w Rzeszowie z firmą Sunningwell Polska.

Budowa nadziemnej jednoszynowej elektrycznej kolejki w Rzeszowie była głównym tematem piątkowego spotkania władz Rzeszowa z przedstawicielami chińskiej firmy China Communications Construction Company, która specjalizuje się w produkcji kolejek jednoszynowych. Czyżby wałkowana od lat sprawa kolejki nadziemnej w Rzeszowie miała wreszcie posunąć się do przodu?

Na razie na przeszkodzie budowy ciągle stoi brak odpowiednich przepisów w polskim prawie, co uniemożliwia uzyskanie unijnego dofinansowania. W ratuszu przekonują, że niebawem prawo ma się zmienić dzięki przychylności wiceministra sprawiedliwości Marcina Warchoła.

Czytaj także

Podpisany we wtorek list intencyjny świadczy, ze Rzeszów nie rezygnuje z - jak to niektórzy określają - wybujałej koncepcji budowy nadziemnej kolejki.
Zainteresowanie wdrożeniem technologii monoraila w Rzeszowie wyraża firma Sunningwell Polska, która, jak przekonuje ratusz, ma doświadczenie i wiedzę w zakresie koncepcji elektrycznej, jednotorowej kolejki szynowej.

Czytaj także

Sunningwell Polska nawiązała już współpracę z firmami: BYD Company Limited z siedzibą w Chinach, która jest w stanie zapewnić dostęp do najnowszych technologii oraz z China Communications Construction Company z Chin, która posiada doświadczenie w budowie monoraili.

Rzeszów z kolei udostępni Sunningwell niezbędną dokumentację, którą zgromadził na temat budowy kolejki i wyda zgodę, by przedstawiciele firmy przeprowadzili wizję lokalną.

Czytaj także

Wstępne szacunki mówią, że 7-kilometrowy odcinek mógłby pochłonąć ok. 350 mln zł. Trasę wstępnie wytyczono od dworca PKP, przez aleję Rejtana, Powstańców Warszawy, Batalionów Chłopskich i Witosa.

Współpraca między Rzeszowem a Sunningwell na mocy podpisanego listu ma trwać 12 miesięcy. W tym czasie mają się odbywać cykliczne spotkania z profesjonalnymi doradcami obu stron.


ZOBACZ TEŻ: Chłopak z Podkarpacia pomaga ludziom w dalekiej Tajlandii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3