Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PZDW w Rzeszowie ogłosił przetarg na budowę obwodnicy Strzyżowa

Małgorzata Motor
Archiwum UM w Strzyżowie
Droga będzie miała ok. 6 km. Ma być poprowadzona po południowej stronie Strzyżowa aż do połączenia z drogą wojewódzką Babica - Strzyżów - Warzyce.

- W strefie skrzyżowań pojawią się m.in. dodatkowe pasy lewoskrętów. Obwodnica będzie przebiegała przez tereny zielone - nieużytki, rolne i zabudowane, przecinając m.in. ul. Zadworze, Modrzewiową, Południową i Ogrodową. Taki przebieg obwodnicy pozwoli przede wszystkim na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum Strzyżowa oraz usprawnienie ruchu drogowego na odcinku Babica - Twierdza - wyjaśnia Ewa Sudoł - Sikora z PZDW.

Dodaje, że inwestycja będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawca będzie musiał więc opracować pełną dokumentację projektową, uzyskać wszelkie wymagane decyzje oraz wykonać roboty budowlane. Te mają być zrealizowane do końca października 2019 roku. - W ramach inwestycji przewidziana jest budowa zarówno jednopoziomowych (typu rondo, skanalizowanych lub zwykłych) jak i dwupoziomowych (w formie wiaduktów, estakad) skrzyżowań z drogami i linią kolejową. W sumie ma powstać 13 obiektów inżynierskich, w tym mosty, wiadukty drogowe, estakady oraz przepusty - tłumaczy Ewa Sudoł - Sikora.

Z kolei w tym roku gotowa będzie mała obwodnica Strzyżowa. Realizacja trzeciego etapu, od ul. Szopena do ul. 1 Maja, rozpoczęła się pod koniec marca. Przypomnijmy, że budowa drogi ruszyła jeszcze w 2013 roku. Realizowana jest etapami. - Pierwszy polegał na przebudowie skrzyżowania ulic Mostowej i Sanockiej. Z kolei drugi etap prowadzony był w 2014 roku na odcinku około 750 m, od ul. Sanockiej do ul. Szopena - wyjaśnia Mariusz Kawa, burmistrz Strzyżowa.

Oprócz jezdni wybudowano ścieżkę rowerową, chodnik, kanalizację deszczową i oświetlenie. Wcześniej konieczne było wyburzenie trzech budynków, w których mieścił się zakład masarski.

- W tej chwili trwa realizacja trzeciego etapu, od ul. Szopena do ul. 1 Maja. Ten etap małej obwodnicy powstanie w miejscu, gdzie obecnie nie ma żadnej drogi. To będzie więc nowa trasa w mieście. Będzie miała ponad 1 km. Tutaj też zaplanowaliśmy m.in. chodnik i ścieżkę rowerową - dodaje burmistrz.

Władze Strzyżowa tłumaczą, że mała obwodnica usprawni ruch samochodowy w zabytkowej części miasta i zabezpieczy dojazd do planowanej strefy rekreacyjnej i przemysłowej. Trwają też jednocześnie prace nad włączeniem do mieleckiej strefy ekonomicznej kilku działek, które znajdują się przy planowanym trzecim odcinku drogi.

- Poza tym przy ul. 1 Maja znajdują się wysypisko śmieci i segregatornia odpadów. Dzięki wybudowaniu małej obwodnicy odciążymy ruch w mieście od ciężkich pojazdów, które systematycznie wożą odpady do tej części Strzyżowa. Dodatkowo w przyszłości chcielibyśmy wykonać przy ul. 1 Maja łącznik małej obwodnicy z dużą - wyjaśnia M. Kawa.


Zobacz też: Połączenie ulic Rejtana i Ciepłowniczej w Rzeszowie

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strzyzow.naszemiasto.pl Nasze Miasto