W Teatrze im. Wandy Siemaszkowej powstały trzy oryginalne projekty pod wspólną nazwą TEATR W SIECI/NATENCZAS, które teatr ma realizować wspólnie ze zdolnymi uczniami z całego Podkarpacia.
Do udziału w programie przystąpiło wiele szkół z najodleglejszych zakątków naszego regionu.
Z największym zainteresowaniem spotkał się projekt pt. Teatr w domu. Deklaracje chęci obejrzenia online rejestracji spektakli z repertuaru „Siemaszkowej” wpłynęły aż ze 104 placówek. Dzięki temu przedstawienia o dużych walorach edukacyjnych tj. „Sprawiedliwi. Historia rodziny Ulmów”, „Dzieci Hioba. Wiek XX”, „Trzy siostry” oraz „Beksiński. Obraz bez tytułu” – obejrzy łącznie ponad 16 tys. uczniów. Spektakle będą omawiane podczas lekcji teatralnych – z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych przygotowanych i przekazanych szkołom przez teatr.
Ogromnie ucieszyły nas też wyniki naboru do Warsztatów teatralnych online/real. W projekcie bierze udział aż 152 uczniów z 26 szkół. To propozycja dla tych, którzy nie chcą ograniczać się jedynie do odbioru teatralnych przedstawień, ale pragną spróbować swoich sił na scenie i razem z kolegami przygotować swoje własne spektakle. Grupy uczniów za pośrednictwem platformy Zoom spotykają się z przypisanym im opiekunem. W tej roli doskonale sprawdzają się aktorzy Teatru im. Wandy Siemaszkowej. Pracują w specjalnie przygotowanym studiu realizacyjnym w Teatrze oraz we własnych domach.
Równie intrygująco zapowiadają się efekty trzeciego z projektów. Konkurs recytatorski „Polska poezja religijna” zorganizowany z myślą o dwóch wydarzeniach – 100. rocznicy urodzin Św. Jana Pawła II oraz rychłej beatyfikacji Prymasa – Stefana kardynała Wyszyńskiego. W projekcie bierze udział 33 uczestników, którzy podczas seansów online z Aktorami „Siemaszki” wypracowują interpretacje wierszy o tematyce religijnej.
ZOBACZ TEŻ: Co słychać u The Freeborn Brothers? Sprawdzamy, jak radzą sobie muzycy na izolacji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?