Pomysłodawcą kampanii jest Szymon Czechowicz, uczeń I LO w Rzeszowie. Co go skłoniło do takiej akcji?
- Jako Pokolenie 2050 postanowiliśmy, że ruszymy z kampanią informacyjną odnośnie problemów młodzieży. Wydaje nam się, że problem chorób oraz zaburzeń psychicznych jest bagatelizowany przez znaczną część społeczeństwa, którzy uważają ją za wymysł XXI w. - zauważa Szymon.
Kampania odbywa się w internecie na Facebooku oraz w "realu" - poprzez plakaty czy transparenty. Poruszany jest temat depresji, zaburzeń odżywiania, choroby dwubiegunowej i fobii społecznych. Jest mowa o tym, na czym polega depresja, jak ją diagnozować, jak rozmawiać z chorą osobą, żeby czuła, że ma od nas wsparcie.
Z kampanią wyszli też na ulice Rzeszowa. Szymon chodzi po mieście z tabliczkami o różnych hasłach: "Nigdy nie jesteś sam", "Wyjdziemy z tego razem", "Porozmawiajmy o swoich problemach". Jak na taki happening reagują ludzie? Najczęściej uśmiechem.
- Są ludzie, którzy wiedzą, że prowadzimy akcję odnośnie depresji i chorób psychicznych. Inni na mój widok się cieszą, bo w pandemii wszyscy jesteśmy osamotnieni i taki miły gest daje im radość. Miałem taką sytuację, że jak stałem przy Galerii Rzeszów, to dostałem od przechodniów słodycze. Tak im poprawiłem humor, że chcieli się odwdzięczyć - cieszy się Szymek.
Dodaje, że takie pozytywne reakcje zachęcają jego i kolegów do dalszego działania. W akcję zaangażowanych jest 8 osób z Rzeszowa, Dębicy i Przemyśla.
- W pandemii czujemy się samotni. Nie mamy z kim rozmawiać. To wszystko prowadzi do chorób. Nie chcemy być obojętni na problemy, które tak mocno i blisko nas dotykają - mówi Szymon Czechowicz.
Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?