Jeszcze do niedawna w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej kupić można było wyłącznie paczkowany ekogroszek. Od czasu, gdy wprowadzono możliwość zakupu dowolnego rodzaju opału i z wybranego zakładu (przynajmniej teoretycznie), wzrosło zainteresowanie zakupem, a wstępnych wyliczeń spółki obsłużono już około 17 tysięcy indywidualnych odbiorców.
- Rozszerzenie oferty sprzedaży węgla dla klientów indywidualnych (którzy od 11 marca mogą kupić za pośrednictwem sklepu internetowego PGG węgiel opałowy luzem w cenach dostępnych bezpośrednio na kopalniach) przełożyło się na stale rosnący popyt. Docelowo oferta skierowana była w głównej mierze do osób mieszkających w dalszej odległości od kopalń, nawet na drugim końcu kraju, ogrzewających swoje gospodarstwa domowe węglem. Spółka podjęła kroki, aby usprawnić proces spedycyjny – podkreślają przedstawiciele węglowego giganta.
Zapewnienie transportu węgla zakupionego przez właściciela posesji leżało do tej pory w gestii kupującego. PGG postanowiła więc stworzyć własną bazę danych przewoźników, którzy deklarują, w jakie miejsca, na jakim terenie są w stanie dowieźć węgiel i z których zakładów mogą go odebrać.
- Do tej pory zgłosiło się kilkudziesięciu przewoźników, ciągle przyjmujemy nowe zgłoszenia. Nie wyznaczyliśmy sobie daty końcowej tworzenia tej bazy – mówi Tomasz Głogowski, rzecznik Polskiej Grupy Górniczej.
Aby firmy transportowe mogły znaleźć się w bazie przewoźników świadczących usługę dostawy węgla zakupionego za pośrednictwem e-sklepu PGG, muszą jednak spełnić kilka warunków. Firma musi być oczywiście zgłoszona, musi podać swoje dane adresowe (adres siedziby firmy, nr NIP oraz nr REGON) oraz posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w tym posiadanie ważnego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy lub ważnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego. Musi też posiadać co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie transportu towarów .
- Firma musi też dysponować oczywiście odpowiednią flotą do transportu węgla. Prosimy zainteresowanych przewoźników o wykazanie, jakimi jednostkami do transportu dysponują, ale nie zamierzamy weryfikować ich stanu technicznego. Poza tym nie ma dla nas znaczenia, czy przewoźnik dysponuje jednym wozem, czy ma liczniejsza flotę – mówi Głogowski.
Każdy właściciel firmy transportowej, który chce się znaleźć w bazie PGG, musi także podać obszar świadczenia usługi dostawy węgla – określić, czy może to robić na poziomie powiatu, czy całego województwa, a może nawet całego kraju. I na koniec firmy przewozowe muszą ponadto wyrazić zgodę na przetwarzanie przez spółkę danych osobowych oraz ich udostępnienie klientom sklepu. Cofnięcie zgód możliwe jest w dowolnym momencie. Co ważne, spółka w żaden sposób nie będzie wpływała na ceny, jakie za przywiezienie zakupionej ilości węgla wyznaczy sobie przewoźnik.
Wnioski można składać na adres: Polska Grupa Górnicza S.A. Biuro Sprzedaży Węgla Opałowego, 40-039 Katowice, ul. Powstańców 30. Ocena spełnienia warunków udziału w wyborze przewoźników, którzy zostaną umieszczeni na stronie PGG S.A. zostanie dokonana metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów złożonych przez zainteresowane firmy transportowe, a wymagane przez PGG S.A.
Odszedł Janusz Rewiński
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?