Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe przejście pod torami w Rzeszowie. Kolej zaczyna przebudowę

Bartosz Gubernat
pasja1000/pixabay.com
Na wiosnę 2021 roku ma się zakończyć przebudowa dworca kolejowego w Rzeszowie. Wykonawca przebuduje także wiadukty kolejowe w mieście. Całość będzie kosztować ponad 250 mln zł.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisała właśnie umowę na realizację tego zadania. Zakłada ona wykonanie wszystkich robót w Rzeszowie w ciągu maksymalnie 34 miesięcy. W planach jest m.in. modernizacja torów kolejowych, sieci trakcyjnej i przejazdów kolejowo-drogowych.

Na dach wraca zegar

Na stacji zostaną wybudowane trzy wyższe i funkcjonalne perony oraz nowe wiaty z poczekalniami i ławki. PKP zleciło montaż systemu elektronicznej informacji pasażerskiej, dzięki czemu wszelkie dane będą podawane na tablicach elektronicznych, a także poprzez system informacji głosowej. Z myślą o niepełnosprawnych, a także pasażerach z dużymi bagażami zaplanowano montaż wind i schodów ruchomych. Stacja i przejścia w stronę peronów zostaną od nowa oznakowane. Przy pomocy długiego na 150 metrów przejścia podziemnego zostanie połączony plac Dworcowy z ulicą Kochanowskiego.

Wizualnie budynek zostanie przywrócony do kształtu z lat 60. Na dach wróci zegar, który usunięto podczas ostatniego remontu. Z elewacji zostaną usunięte elementy, które montowano tu w latach 90. Do wymiany zakwalifikowano okna i drzwi, remont obejmie także dach, izolację fundamentów i wiatę nad peronem przylegającym bezpośrednio do budynku. Na ścianach ma dominować przede wszystkim piaskowiec.

Nowości w podziemiach, szerzej pod wiaduktem

Elementem wiążącym tereny PKP z inwestycją miasta (obejmie teren przed dworcem) będą przede wszystkim podziemia. Kolej zamierza stworzyć w piwnicach przestrzeń komercyjną i toalety. Będzie także tunel prowadzący z jednej strony do peronów, a z drugiej do podziemnego parkingu, jaki zbuduje miasto.

Częścią kolejowej inwestycji ma być przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego, wymiana torów i modernizacja przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Konopnickiej. W rejonie al. Wyzwolenia ma powstać zupełnie nowy peron. Wykonawca robót odnowi także wiadukty nad aleją Wyzwolenia. W przypadku ulicy Batorego, najważniejsza zmianą będzie poszerzenie i pogłębienie przejazdu pod torami. Dzięki temu ruch nie będzie tutaj już odbywać się wahadłowo.


zobacz też: Zalany wiadukt miedzy ul. Przy Torze, a ul. Warszawską w Rzeszowie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na rzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto