Przypomnijmy. W nocy z 2 na 3 grudnia wyruszył konwój z wielkimi częściami maszyny TBM do drążenia tunelu na odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe - Babica.
Transport wygląda niemal identycznie jak ten pierwszy, który 29 listopada dotarł na plac budowy w Babicy. Z tym że największy element to napęd główny maszyny. Gabarytowo troszeczkę węższy, jednak jego waga to około 240 ton! Trasa przejazdu jest identyczna.
- Na Podkarpaciu konwoju należy się spodziewać w połowie przyszłego tygodnia. Wkrótce podamy szczegółowe informacje o spodziewanych utrudnieniach na drogach - mówi Joanna Rarus, rzecznik Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
20 grudnia drugi konwój ma dotrzeć do Babicy, gdzie powstała hala prefabrykacji tubingów. To tutaj będą przygotowywane elementy obudowy tunelu.
Trzeci konwój, składający się z 4 zestawów, ruszy w styczniu. Będzie to jednak transport znacznie mniejszych części „kreta”. Nie będzie tworzył utrudnień w ruchu i zostanie podzielony na dwie noce. Montowanie wszystkiego w całość potrwa około 3-4 miesięcy.
- Pod koniec czerwca, początkiem lipca będziemy gotowi do drążenia - mówił nam Artur Salachna, kierownik budowy z Mostostal Warszawa.
Jeszcze tylko do 16 grudnia trwa głosowanie na nazwę dla Tunnel Boring Machine. Dotąd już niemal 4 tysiące osób zagłosowały na jedną z 6 wybranych przez komisję: Bieszczadka, Duża Mi, Karpatka, Nela, Podkarpatka i ViaKarpatka. Które wygra, okaże się 21 grudnia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?