Obiekt zlokalizowany jest w ciągu drogi wojewódzkiej nr 894 Hoczew-Czarna, czyli w ciągu biegnącej dookoła Jeziora Solińskiego tzw. „małej pętli bieszczadzkiej”.
Zły stan techniczny obiektu był przyczyną wielomiesięcznych utrudnień w ruchu. W 2010 roku jedna strona mostu została wyłączona z ruchu. Koncentracja całego ruchu na jednej jezdni spowodowała dalszą, szybko postępującą degradację mostu. Doraźnie przeprowadzone prace naprawcze i kolejne przełożenia ruchu nie gwarantowały bezpieczeństwa kierowców.
- Prace budowlane rozpoczęliśmy w maju br. - mówi Piotr Subczak, Menedżer Projektu, Skanska. - Decyzja Inwestora o wyłączeniu obiektu z ruchu na czas trwania
prac budowlanych ułatwiła i zdecydowanie przyśpieszyła realizację robót mostowych. Pierwsi kierowcy przejechali zmodernizowanym mostem już 17 października
br., czyli niemal 2 tygodnie wcześniej niż zakładała umowa - dodał Subczak.
W ramach inwestycji Skanska przebudowała most stały oraz dojazdy w obrębie mostu. Przebudowa polegała na całkowitej wymianie ustroju nośnego na nową konstrukcję zespoloną, opartą na istniejących, odpowiednio adaptowanych i wyremontowanych podporach. Nasza firma zrealizowała prace rozbiórkowe zniszczonego obiektu pozostawiając jedynie przyczółki i filary mostu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?