Kładka rowerowa przy zaporze w Rzeszowie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Wykorzystuje nowoczesne kompozyty polimerowe

OPRAC.:
Marcin Piecyk
Marcin Piecyk
Kładka już od miesiąca jest dostępna dla rowerzystów. Okazuje się, że jest na swój sposób wyjątkowa na skalę kraju!
Kładka już od miesiąca jest dostępna dla rowerzystów. Okazuje się, że jest na swój sposób wyjątkowa na skalę kraju! Krzysztof Kapica
Udostępnij:
Kosztująca ponad 4,5 mln złotych kładka dla rowerzystów przy moście Karpackim okazuje się być pod pewnym względem wyjątkowa. Chodzi o to, że jest to najdłuższy w Polsce obiekt zbudowany z kompozytów polimerowych. To owoc współpracy miasta oraz naukowców z Politechniki Rzeszowskiej.

Kładka rowerowa przy zaporze w Rzeszowie została oddana do użytku miesiąc temu. Była to druga z trzech budowanych kładek dla rowerzystów. Jej koszt to ok. 4,6 mln złotych, jest długa na 105 metrów i szeroka na 3.

Z pozoru nie wyróżnia się na tle podobnych obiektów, jednak okazuje się, że w pewnym aspekcie jest wyjątkowa.

Najdłuższy obiekt kompozytowy w Polsce znajduje się w Rzeszowie

Kładka przy moście Karpackim została zaprojektowana przez pracowników Katedry Dróg i Mostów na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej. Jak poinformowało biuro prasowe PRz, to najdłuższy tego typu obiekt w całej Polsce.

- Kładka rowerowa przy Moście Karpackim w Rzeszowie jest nową, indywidualnie zaprojektowaną konstrukcją kompozytową, opartą na podporach sąsiedniego mostu i stanowiącą jednocześnie jego poszerzenie. Taki sposób poszerzania mostów jest jedną z najbardziej efektywnych i najczęściej stosowanych metod zwiększania szerokości użytkowych istniejących mostów. Kompozytowa kładka powstała na konstrukcji wsporczej ciepłociągu - przekazali pracownicy PRz.

Naukowcy pracowali pod kierownictwem prof. dr hab. inż. Tomasza Siwowskiego i współpracowali z Promost Consulting. W konstrukcji kładki wykorzystano nowoczesne kompozyty polimerowe. Dzięki temu obiekt jest wystarczająco lekki, by wspierać się na konstrukcji mostu Karpackiego.

Co więcej, w elementach zostały umieszczone światłowody, które mają służyć do kontroli stanu technicznego konstrukcji.

Nowe obostrzenia od 1 grudnia

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie