QR kody to popularne kody umieszczane coraz częściej na coraz większej liczbie reklam, urządzeń czy miejsc użyteczności publicznej. Budowa kodu umożliwia jego umieszczenie i odczyt na przedmiotach szybko przemieszczających się względem skanera (np. na przenośnikach). Symbolika jest również stosowana w różnych aplikacjach niezwiązanych z transportem przesyłek – dlatego mimo iż przypomina kod kreskowy jest on od niego zdecydowanie różny.
Fenomen wykorzystania QR kodów wykorzystał w swojej najnowszej książce pt. Archetyptura Czasu prof. Andrzej Głowacki, kierownik Instytutu Komunikacji Wizualnej i Sztuki Cyfrowej WSIiZ w Rzeszowie oraz patron pracowni 3 ASP w Krakowie, redaktor naczelny międzynarodowego czasopisma Cyberempathy. Jeden z najwybitniejszych polskich artystów.
Proces pisania książki trwał 4 lata a inspiracje opisane we wstępie są innowacyjnym spojrzeniem na zastane już dzieła uznanych twórców. Autor Archetyptury Czasu, jak wskazuje inspirował się obrazem Kazimierza Malewicza Czarny kwadrat na białym tle z 1915 roku, który zapoczątkował sztukę bezprzedmiotową. Profesor Andrzej Głowacki połączył w jednym miejscu literaturę i sztukę. Dodatkowo autor skupił się również na redefiniowaniu informacji i poszukiwaniu jej czystej formy.
Opisywana książka stanowi interesującą podróż metafizyczną, stanowi świetny materiał dla osób zainteresowanych wiedzą bardziej abstrakcyjną aniżeli codzienna rutyna.
Dla czytelników Profesor Andrzej Głowacki przygotował również niespodziankę. Każdy czytelnik może personalizować swoją książkę, a jej efekty można przesłać autorowi obecnemu na profilu portalu facebook:https://www.facebook.com/archetyptura?skip_nax_wizard=true
Achetyptura CzasuAndrzej GłowackiWydawnictwo Kokazone, Kraków 2013ISBN 978-83-64242-00-7
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?