Linia kolejowa będzie przebiegać m.in. przez polkowicką strefę ekonomiczną – taki wariant zostanie zaprezentowany mieszkańcom podczas spotkania informacyjnego, które organizuje wykonawca dokumentacji projektowej, firma Infra.
Konsultacje kolejowe zaplanowano na 13 września, w godzinach 17-19 w budynku Uczelni Jana Wyżykowskiego.
Pierwotnie wykonawca zaproponował datę 23 sierpnia. Spotkanie jednak nie doszło do skutku, ponieważ władze gminy zwróciły uwagę iż był to okres wakacyjny, w którym część mieszkańców przebywała jeszcze na urlopach. Ponadto, wykonawca powtórnie przeanalizował wszystkie warianty uwzględniając wykonane dotychczas etapy.
– Mimo wcześniejszych ustaleń i rozmów, i przede wszystkim zebrania opinii mieszkańców, którzy wskazywali wariant przez strefę, wykonawca z nieznanych nam powodów chciał poddać pod dyskusję przebieg kolei w pasie drogi wojewódzkiej 333, czyli byłej krajowej „trójki”. Spotkało się to z naszą natychmiastową reakcją. Mimo wszystko informację tę powieliły niektóre media bez konsultacji z nami – mówi Roman Tomczak, rzecznik prasowy UG Polkowice. – Na szczęście, szybko udało nam się to nieporozumienie wyjaśnić i podkreślę jeszcze raz, pod uwagę brany jest tylko i wyłącznie wariant przechodzący przez strefę ekonomiczną – dodaje.
Preferowany przebieg trasy kolejowej
Wariant ten zakłada budowę nowej linii kolejowej Lubin–Polkowice–Gaworzyce. W Polkowicach kolej przechodzić będzie przez obszar strefy ekonomicznej: stacja kolejowa w Polkowicach zlokalizowana będzie w rejonie przejazdu kolejowego w ciągu ul. Fabrycznej (niedaleko zakładu Volkswagen Motor Polska).
Pomiędzy Polkowicami i Gaworzycami powstaną trzy przystanki kolejowe:
- Sieroszowice,
- Buczyna
- Radwanice.
Na odcinku Gaworzyce-Głogów wykorzystany zostanie istniejący, nieczynny obecnie w ruchu pasażerskim, fragment linii kolejowej nr 14.
Odbudowana zostanie stacja Gaworzyce oraz przystanki: Kłobuczyn, Nielubia i Żukowice. Natomiast na odcinku pomiędzy Lubinem i Polkowicami wybudowany zostanie przystanek Szklary Górne.
Długość linii kolejowej to 35,4 km
Długość nowo projektowanej linii kolejowej Lubin–Polkowice–Gaworzyce to 35,4 km, a przewidywana długość połączenia kolejowego Lubina z Głogowem przez Polkowice wynosi 57,7 km.
Nowa linia będzie dwutorowa i zelektryfikowana, a prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wynosić będzie 120 km/godz. Odcinek Gaworzyce–Głogów również zostanie zelektryfikowany i wybudowany na nim zostanie drugi tor. Inwestycja zakłada też budowę drugiego toru na odcinku Legnica–Lubin–Rudna Gwizdanów, w związku z czym na przystankach wzdłuż tej trasy budowane będą nowe perony.
W spotkaniu w Polkowicach, zgodnie z informacją przekazaną przez firmę Infra, będą uczestniczyć m.in. przedstawiciele Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu oraz wykonawcy dokumentacji, firmy Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o., a także władze gminy.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?