Do końca 2020 r. powstać ma blisko 200 stacji ładowania elektryków. Punkty szybkiego ładowania Greenway stawiane będą przy znajdujących się wzdłuż głównych szlaków transportowych w Polsce, centrach handlowych, stacjach benzynowych i restauracjach.
- To niezwykle korzystna sytuacja dla właścicieli punktów, znajdujących się wzdłuż głównych szlaków transportowych, ponieważ kierowcy planujący podróż swoimi elektrykami będą uwzględniać takie miejsca w planie – mówi Rafał Czyżewski, prezes spółki – Ładowanie na szybkiej stacji trwa ok. 20-40 minut, a w tym czasie klient zwykle odwiedza sąsiadujący sklep, pije kawę, robi zakupy. Badania z rynków zachodnich wskazują, że posiadanie sieciowej ładowarki, do której mogą trafić użytkownicy jednej sieci, znacząco podnosi obroty punktu – tłumaczy.
Stacje zaplanowane są w ten sposób, by dystans między kolejnymi punktami pozwalał nawet elektrykom z niewielką baterią na pokonanie długiej trasy – obecnie minimalny zasięg pojazdu elektrycznego to ok. 100 km.
Na razie z testowej ładowarki, zlokalizowanej w warszawskiej Galerii Mokotów, korzysta ponad 300 użytkowników. Greenway Infrastructure należy do grupy Voltia, co oznacza, że właściciele samochodów elektrycznych będą mogli ładować swoje auta także w Niemczech, Belgii, Szwecji, Danii, Austrii i Słowacji.
Technologia ładowarek Greenway Infrastructure umożliwia szybkie ładowanie w każdym europejskim standardzie. Dzięki czemu mogą ze stacji korzystać zarówno posiadacze Nissanów, jak i Tesli czy BMW.
W Polsce zarejestrowanych jest już ponad 300 użytkowników sieci Greenway, na łączną liczbę ok. 1200 aut elektrycznych użytkowanych w kraju.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?