Celem konkursu jest docenienie i upowszechnienie prac odpowiadających na aktualne wyzwania, przed którymi stoi edukacja.
Nominacja do nagrody przyznana została za artykuł na temat architektury szkół "School architecture for primary education in a post-socialist country: a case study of Poland", który znalazł się w gronie sześciu najlepszych artykułów naukowych zgłoszonych do konkursu.
- Architektura szkół jest niestety tym, co doskonale konserwuje klasowo-lekcyjny system edukacji realizowanej w Polsce. Tradycyjny układ przestrzenny szkół składający się z korytarza i sal lekcyjnych nie zmienił się znacząco na przestrzeni lat. Układ ten jest nadmiernie uproszczony, nieelastyczny i działa na niekorzyść pedagogiki skoncentrowanej na uczniu. Nasze badania wykazały, że zmiany w obrębie fizycznego kształtu przestrzeni szkolnych mogą być kluczowe dla wspierania kompleksowych zmian edukacji w Polsce i na świecie – twierdzi dr inż. arch. Magdalena Szpytma.
Dr inż. arch. Cezary Szpytma dodaje:
- Wykazaliśmy, że architektura jest niedocenianym czynnikiem edukacyjnym, ma duży potencjał, by być użytecznym narzędziem w procesie nauczania i uczenia się oraz by stać się katalizatorem zmian systemowych.
Kapituła konkursu doceniła interdyscyplinarny wymiar zgłoszonego artykułu.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?