Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ambitne plany miasta: nowy most, drogi i rondo w centrum Rzeszowa

bg
Krzysztof Kapica
Trzy lata ma zająć drogowcom i kolei przebudowa układu drogowego w rejonie ulicy Batorego i ZUS.

Natężenie ruchu na rzeszowskich ulicach jest na bieżąco badane przez centrum sterowania ruchem przy Miejskim Zarządzie Dróg.

Dzięki kilkudziesięciu kamerom, a także pętlom zatopionym pod asfaltem jego pracownicy są w stanie bardzo precyzyjnie określić liczbę samochodów przejeżdżających przez skrzyżowania i mosty. Mając takie dane, można rozsądnie planować kolejne inwestycje drogowe, wpływając na ruch na ulicach.

Obciążone mosty

Jednym z lekarstw na kłopoty komunikacyjne w mieście ma być rozbudowa układu komunikacyjnego w północno-wschodniej części Rzeszowa, co powinno rozładować korki w rejonie śródmieścia i osiedla 1000-lecia.

W tej części miasta jednym z największych problemów jest stary wiadukt kolejowy nad ul. Batorego i Żółkiewskiego. Pociągi kursują nim na linii Rzeszów – Łańcut – Przemyśl.

Pod względem technicznym stan przeprawy jest dobry, ale biegnąca pod nią ulica ma tylko jeden pas, i od lat ruch odbywa się tu wahadłowo. Dlatego w Urzędzie Miasta Rzeszowa zapowiadają, że przebudowa przejazdu jest już przygotowywana.

– Inwestycję zrealizujemy wspólnie z PKP. Naszym zadaniem będzie przebudowa i poszerzenie jezdni biegnącej pod torami, kolej zajmie się górą, czyli remontem torów – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Miasto swojej części prac nie będzie mogło jednak zacząć, dopóki kolej nie przebuduje torów. Aby pod spodem zbudować szerszą jezdnię, trzeba zmodernizować konstrukcję wiaduktu.

W PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewniają, że przebudowę chcą przeprowadzić w rozpoczętym już rozdaniu pieniędzy unijnych na lata 2014-2020. Projekt przebudowy jest już opracowywany,

Pod wiaduktem powstaną trzy pasy ruchu. Jeden z nich posłuży do jazdy od strony ul. Siemieńskiego, prosto do ul. Styki. W tym celu miasto wybuduje zupełnie nową ulicę. Wzdłuż niej powstaną chodniki i ścieżki rowerowe.

Jezdnia poprowadzi w rejon przychodni przy ul. Fredry, a następnie włączy się w skrzyżowanie z ulicami Siemiradzkiego, Batorego i Głowackiego w rejonie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W tym miejscu drogowcy planują budowę ronda. Koncepcja tej drogi jest już gotowa, a budowę Miejski Zarząd Dróg zamierza zrealizować do 2021 roku.

Nowy układ zostanie połączony z prawym brzegiem rzeki, gdzie projektowana jest juz kolejna część ulicy Dworaka, popularnie nazywanej „Wisłokostradą”.

Trasa, która na razie kończy się na wysokości targowiska zostanie przedłużona do ulicy Ciepłowniczej. Będzie miała dwie jezdnie i cztery pasy ruchu, a nad linią kolejową na Przemyśl poprowadzi wiaduktem.

Most Załęski zyska dodatkową jezdnię, podobnie jak biegnąca od niego w kierunku południowym ul. Generała Maczka. Najnowszy pomysł zakłada, że między mostami Lwowskim i Załęskim powstanie kolejny.

Na prawym brzegu Wisłoka włączy się w ulicę Dworaka w rejonie ulicy Dolnej. Po drugiej stronie rzeki pobiegnie do ulicy Styki i połączy się z nowym układem biegnącym od strony ulicy Batorego.

- Zakładamy, że będzie to most nieco dłuższy niż sąsiednie. Taką konstrukcję wymusi usytuowanie ulicy Dworaka, które biegnie na nasypie – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

ZOBACZ TEŻ: Krótki spacer po Rzeszowie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto