ZOBACZ WIDEO:
Odcinek, który budują Mostostal Warszawa i Acciona Construcción S.A., to jedna z najciekawszych i najtrudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. Zadanie zakłada budowę dwunawowego tunelu, a także sześć estakad, dwóch wiaduktów, bezkolizyjnego przejazdu w ciągu drogi krajowej nr 19 oraz jednego przejazdu pod trasą S19 oraz trzech przejść dla zwierząt.
Tunel będzie miał 2 255 metrów długości. Składać się będzie z dwóch naw, które będą połączone 15 przejściami poprzecznymi i jednym przejazdem awaryjnym w środku długości tunelu. Średnica wewnętrzna każdej z pojedynczych naw głównych będzie wynosiła 13,45 m (zewnętrzna 14,65 m). Maksymalna głębokość prowadzonych prac to ponad 100 metrów. Prace będą utrudniać skomplikowane i złożone warunki gruntowo-wodne (flisz karpacki).
Wybudowane zostanie również pierwsze w województwie podkarpackim Centrum Zarządzania Tunelem oraz dwa lądowiska dla śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?