- Rzeka ma zmienioną linię brzegową i jest wypłycona. Wypełnienie koryta rzeki refulatem, urobkiem z pogłębiania Odry z całą pewnością spowodowało trudne do oszacowania szkody w środowisku. Hyundai pomimo zapewnień i obietnic, nigdy nie doprowadził do przebadania rzeki pod tym kątem. Nie poddajemy się w walce o naszą rzekę. W marcu przyszłego roku będziemy na rzece przypominać wszystkim winnym zaniedbań o katastrofie - mówią przedstawiciele Społecznego Komitetu Ratowania Łarpi.
Przypomnijmy, że Hyundai Engineering Co., LTD. , koreański wykonawca prac w ramach Projektu Polimery Police przyznał się do zanieczyszczenia Łarpi i jednocześnie zapewnił, że naprawi szkody. Do zanieczyszczenia rzeki refulatem doszło pod koniec grudnia 2020 roku w czasie prac w porcie morskim w Policach. Wiosną 2021 roku HEC pogłębiał Łarpię. Nie pomogło wytyczenie toru wodnego na Łarpi. Ma długość 1200 metrów i szerokość 20 metrów. Jak zaznacza HEC szlak został już przetestowany przez jednostki o zanurzeniu 1,6 m. Społecznicy przypominają, że przed awarią z grudnia 2020, gdy refulat trafił do Łarpi, rzeka była żeglowna na całej szerokości, a nie tylko na 20 metrach.
Tragiczne zdarzenie na Majorce - są zabici i ranni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?