Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Działają metodą „na zdalny pulpit”. Oszukali dwóch mieszkańców powiatu rzeszowskiego

OPRAC.: KWP Rzeszów/US
Mężczyzna został oszukany przez nieznanego mu rozmówcę, który zaoferował mu inwestycję pozwalającą na szybki zysk
Mężczyzna został oszukany przez nieznanego mu rozmówcę, który zaoferował mu inwestycję pozwalającą na szybki zysk KWP Rzeszów
Przestępcy działający metodą „na zdalny pulpit” oszukali dwóch mieszkańców powiatu rzeszowskiego. W pierwszym przypadku oszust podał się za pracownika giełdy, obiecując pokrzywdzonemu szybki zysk. Inny pokrzywdzony odebrał telefon od rzekomego pracownika banku, który powiadomił go o możliwości utraty pieniędzy z jego konta. W obu przypadkach pokrzywdzeni zainstalowali oprogramowanie, które umożliwiło przestępcom dostęp do ich rachunków bankowych.

W czwartek do Komendy Miejskiej Policji w Rzeszowie zgłosił się mieszkaniec powiatu rzeszowskiego. Mężczyzna został oszukany przez nieznanego mu rozmówcę, który zaoferował mu inwestycję pozwalającą na szybki zysk.

Ponieważ mężczyzna był zainteresowany, oszust zadzwonił ponownie. W efekcie przekonał pokrzywdzonego, aby zgromadzone oszczędności wpłacił na podane konto.

Następnie poinstruował 23-latka, aby zainstalował na swoim urządzeniu specjalne oprogramowanie. Pokrzywdzony bez zastanowienia wykonywał polecenia oszusta, co doprowadziło do tego, że umożliwił mu dostęp do swoich kont.

W rezultacie 23-latek stracił 80 tys. złotych.

Oszukany za pomocą systemu Any Desk został także inny mieszkaniec powiatu rzeszowskiego, z którym skontaktował się oszust, podający się za pracownika banku.

W rozmowie „uprzedził” o planowanym włamaniu na jego konto i możliwości utraty zgromadzonych na nim środków. 37-latek uwierzył i zgodnie z podanymi instrukcjami zainstalował na swoim urządzeniu oprogramowanie, umożliwiające przestępcy zdalny dostęp do jego rachunku. W wyniku manipulacji pokrzywdzony zlikwidował lokatę, zaciągnął dwie pożyczki i wygenerował kilka kodów blik. Niestety, 37-latek stracił 30 tys. złotych.

Policjanci przypominają!

Korzystając z bankowości elektronicznej, każdy użytkownik musi uważać komu i jakie dane przekazuje.
Nie wolno korzystać z podejrzanych formularzy logowania, czy podsyłanych linków, wymuszających podanie danych umożliwiających dostęp do kont.

Najskuteczniejszą, najprostszą i najbardziej zalecaną metodą przeciwdziałania tego typu wyłudzeniom jest DODATKOWA WERYFIKACJA. Należy jednak pamiętać, aby nie robić tego telefonując pod wskazany przez rozmówcę numer i nie należy logować się do przesyłanych podczas rozmowy linków.

Sprawcy telefonują z numerów łudząco podobnych do numerów infolinii. Należy rozłączyć się i rozmówcę zweryfikować dzwoniąc na numer infolinii banku lub do pracowników placówki, korzystając z dostępnych numerów telefonów banku.

Właściwy numer infolinii swojego banku znajdziemy na przykład na karcie bankomatowej.

Pamiętajmy, aby logować się tylko przez autoryzowane strony banków lub dedykowane aplikacje. Podejmując decyzję o inwestycjach, zweryfikujmy wcześniej platformę inwestycyjną zbierając dodatkowe informacje.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto