W przyszłym roku ruszy przebudowa dworca i stacji Rzeszów Główny. W planach jest m.in. budowa przejścia podziemnego aż do ul. Kochanowskiego, a także dwupoziomowego parkingu przed stacją, który z peronami ma być połączony podziemnym przejściem.
Do tej pory jedynym łącznikiem pomiędzy dworcem a osiedlem 1000-lecia była zabytkowa kładka nad torami. Wraz z planowaną budową tunelu pojawiły się informacje, że kładka zostanie wywieziona na złom. W jej obronie stanęli wtedy mieszkańcy i miłośnicy kolei. Pod petycją w obronie obiektu podpisało się prawie półtora tysiąca osób.
Przedzielą kładkę na pół
Kładka w Rzeszowie zostanie, ale w innym miejscu. - Zgodnie z ustaleniami z konserwatorem zabytków kładka nad torami po podziale na dwie historyczne części zostanie przeniesiona w inne lokalizacje - wyjaśnia Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK.
- Wstępnie ustalono, że będzie to miejsce przy zakończeniu ul. Grunwaldzkiej na połączeniu z ul. Sienkiewicza oraz w okolice stacji Rzeszów Staroniwa w celu skomunikowania ul. Wyspiańskiego z ul. Pułaskiego - dodaje.
Kładka zostanie przeniesiona dopiero po wybudowaniu przejścia podziemnego - najwcześniej w połowie 2020 roku.
Więcej szczegółów PKP PLK przekaże po podpisaniu umowy z wykonawcą, przygotowaniu projektów wykonawczych oraz uzgodnieniach z konserwatorem zabytków.
ZOBACZ TEŻ: O krok od tragedii na moście kolejowym w Przemyślu
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?