- Prace konstrukcyjne są już wykonane w stu procentach. Gotowe jest także oznakowanie alei, a wykonawcy pozostało już tylko uporządkowanie terenu. To kwestia kilku najbliższych dni, kiedy zabierze stąd swój sprzęt, a my będziemy mogli oficjalnie oddać ten odcinek kierowcom - mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Potężna dotacja
Aleja Sikorskiego w Rzeszowie to główna trasa wylotowa z miasta w kierunku Dynowa. Rzeszów modernizował ją w trzech etapach, zaczynając od skrzyżowania z alejami Rejtana, Powstańców Warszawy i Armii Krajowej. W pierwszej części dwie jezdnie powstały do skrzyżowania z ulica Robotniczą. Następnie zlecono poszerzenie do ulicy Malowniczej. Kończący się właśnie etap to poszerzenie ulicy aż do granicy z Tyczynem.
- Powstała tu druga jezdnia, dzięki czemu na całej długości aleja będzie miała teraz cztery pasy ruchu. Na skrzyżowaniu z ul. Kardynała Wojtyły stanęła sygnalizacja świetlna. Jest także chodnik i droga dla rowerów. Wszystko po to, aby mieszkańcy czuli się tu bezpiecznie, a ruch odbywał się komfortowo, bez korków - tłumaczy Andrzej Świder.
Chociaż z kosztorysu wynikało, że prace na tym odcinku mogły kosztować nawet 35 mln zł, oferty od wykonawców zainteresowanych ich wykonaniem wahały się od 20 do 29 mln zł. Urzędnicy wybrali najniższą z nich, a ponieważ wcześniej miasto dostało na ten cel 17 mln zł dotacji, z budżetu Rzeszowa wydano na przebudowę tylko 3 mln zł.
Za miastem też poszerzają
W miejscu zakończenia miejskiego odcinka alei, jezdnia przechodzi w drogę wojewódzką, przecinającą Tyczyn. Ma tutaj tylko jedną jezdnię. Dzięki umowie podpisanej przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, na długości jednego kilometra trasa zyska drugą jezdnię. Cztery pasy ruchu, po dwa w obu kierunkach będą więc prowadziły od Rzeszowa, do skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej z Orkana w Tyczynie.
Warta prawie 17 mln zł inwestycja zostanie w 85 procentach dofinansowana pieniędzmi z Regionalnego Programu Operacyjnego Polski Wschodniej. Poza budową dwóch jezdni i nowego mostu na Strugu zakłada także wykonanie chodników po obu stronach ulicy oraz dwukierunkowej ścieżki rowerowej po jednej stronie drogi. W rejonie zjazdu do bazy MPGK Rzeszów powstanie dodatkowy pas ruchu. Drogowcy przebudują dwie zatoki autobusowe i dobudują jedną nową. Na skrzyżowaniu od strony centrum Tyczyna stanie nowa sygnalizacja świetlna.
- Ta inwestycja była bardzo oczekiwana przez mieszkańców Tyczyna. Dzięki niej czas przejazdu do Rzeszowa skróci się o kilka minut. A to dla nas bardzo istotne chociażby z tego powodu, że okoliczne tereny szybko się rozbudowują i przybywa nam wielu nowych mieszkańców, którzy dojeżdżają do pracy w stolicy regionu – mówił podczas podpisania umowy na budowę drogi Janusz Skotnicki, burmistrz Tyczyna.
- Roboty drogowe na tym odcinku idą zgodnie z planem. Zakończą się w przyszłym roku - mówi Ewa Sudoł-Sikora z PZDW w Rzeszowie.
ZOBACZ TEŻ: Remont ul. Jana Pawła II w Rzeszowie
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?