Król Arabii Saudyjskiej ufundował stypendium studentowi Uniwersytetu Rzeszowskiego

Maciej Noga, student trzeciego roku studiów inżynierskich kierunku biotechnologia otrzymał prestiżowe stypendium badawcze ufundowane przez Króla Arabii Saudyjskiej
 Archiwum UR

Stypendium przyznane zostało na realizację projektu naukowego zatytułowanego „Why it is so difficult to find potent drugs against cancer? - decoding the druggability of molecular target”. Będzie on realizowany pod kierunkiem wybitnego naukowca z zakresu biochemii białka - dr Łukasza Jaremko w Uniwersytecie Nauki i Techniki Króla Abdullaha (King Abdullah University of Science and Technology) w Arabii Saudyjskiej.

- King Abdullah University of Science and Technology (KAUST) jest prywatną interdyscyplinarną saudyjską uczelnią wyższa ufundowaną w 2009 roku przez Króla Arabii Saudyjskiej - Abdullaha bin Abdulaziz Al Sauda - mówi dr Maciej Ulita, rzecznik UR. - Kampus tego uniwersytetu jest położony w odległości 80 kilometrów od miejscowości Dżudda na wybrzeżu Morza Czerwonego. Zajmuje on powierzchnię 36 kilometrów kwadratowych. W skład uczelni wchodzą trzy wydziały: Biological and Environmental Science and Engineering Division; Computer, Electrical, and Mathematical Science and Engineering; Physical Science and Engineering.

Uczelnia zrzesza międzynarodowe środowisko kadry akademickiej oraz studentów i oferuje kształcenie z zakresu nowych technologii. Prowadzi też liczne programy badacze oraz szkoleniowe dla naukowców oraz studentów z całego świata.

- Stypendium, które otrzymał student naszego kierunku obejmuje m.in. comiesięczne stypendium w kwocie 1000$, zakwaterowanie w akademiku, koszt podróży do i z miejsca zamieszkania do KAUST oraz ubezpieczenie - dodaje rzecznik.

WIDEO: Arabia Saudyjska przyznała, że D. Chaszodżdżi został zginął w konsulacie w Stambule