Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kładka nad torami w Rzeszowie zostanie zdemontowana? To możliwe

Beata Terczyńska
K.Kapica
Nowe perony z systemem informacji dla podróżnych, windy, ruchome schody, przejście pod torami i dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni nad Al. Wyzwolenia - takie prace planuje PKP.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały we wtorek umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Rzeszów Główny. Wykona je konsorcjum czterech firm. - Wartość umowy to 205 mln zł netto - podlicza Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Podróżni zyskają nowoczesną stację z wyższymi peronami, czytelnym oznakowaniem i systemem informacji dla pasażerów. Dostęp do pociągów ułatwią windy i ruchome schody, a także przejście pod torami.

- Perony zostaną też wyposażone w nowe oświetlenie - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. - Stacja będzie dostosowana do obsługi osób niepełnosprawnych. Przybędzie też ławek. Wszystko będzie nowoczesne, komfortowe.

Kładka do demontażu?

Plan zakłada, iż dotychczasową kładkę nad torami ma zastąpić przejście podziemne. To znaczy, że przeprawa nad torami zostanie rozebrana? Piotr Sykuła, członek zarządu Track Tec Construction mówi, że kładka znajduje się pod opieką konserwatora zabytków i do niego należy decydujące słowo. - Na razie jest dla nas największym znakiem zapytania. Jeszcze nie wiemy, czy będziemy ją w ogóle ruszać. Na rozstrzygnięcie tego tematu mamy rok. Na pewno nie będzie można jej zniszczyć. Najwyżej zdemontować i gdzieś zdeponować lub znaleźć dla niej inną lokalizację.

Jeżeli nie będzie zgody na ruszanie kładki, to tunel podziemny i tak powstanie.

- Ale wówczas lokalizacja może ulec zmianie, bo kolidowałaby z fundamentami kładki - tłumaczy Piotr Sykuła.

Stacja Rzeszów Zachodni

Zakres prac obejmuje także przebudowę torów, przejazdu przy ul. Konopnickiej oraz budowę parkingu na kilkadziesiąt samochodów.

- Inwestycja obejmuje też nowy przystanek Rzeszów Zachodni - dodaje Arnold Bresch. - Jest on zaplanowany w rejonie wiaduktu nad Aleją Wyzwolenia, na wysokości ronda.

Przystanek ma być wyposażony w wiaty, ławki i informację pasażerską. Na peronach zaplanowano także windę, pochylnię dla niepełnosprawnych oraz stojaki rowerowe.

To nie koniec prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują w Rzeszowie cztery wiadukty: jeden przy ul. Batorego (poszerzenie do 23 m), a trzy nad Al. Wyzwolenia.

ZOBACZ TEŻ: Pierwszy lot dreamlinera Rzeszów Jasionka - Nowy Jork Newark

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto