Pasy ruchu przeznaczone dla autobusów powstały wzdłuż ul. Lubelskiej i Warszawskiej, gdzie zaczynają się w rejonie skrzyżowań z al. Wyzwolenia. Dalej prowadzą przez ul. Marszałkowską i wiadukt Tarnobrzeski do ronda Dmowskiego przy Galerii Rzeszów. Tu rozchodzą się w dwóch kierunkach: przez al. Piłsudskiego prowadzą do ul. Targowej oraz przez al. Cieplińskiego i ul. Lisa-Kuli aż do skrzyżowania ul. Dąbrowskiego z al. Powstańców Warszawy.
We wszystkich przypadkach zajmują po jednym, istniejącym pasie ruchu w każdym kierunku. Miasto musiało je wyznaczyć, aby nie stracić 85-procentowej dotacji na wart ponad 400 mln zł program transportowy. Jednym z jego założeń jest przyspieszenie czasu przejazdu autobusów komunikacji miejskiej przez Rzeszów.
- Zdecydowaliśmy, że pasy będą działać tylko w dni powszednie, w godzinach szczytu komunikacyjnego. Rano, między godz. 6.30 a 9.30 oraz później, od 14.30 do 17.30. Poza autobusami mogą na nie wjechać tylko taksówki i samochody uprzywilejowane, m.in. policja, straż miejska i pogotowie ratunkowe - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Tylko na alei Sikorskiego buspasami mogą jeździć także kierowcy samochodów osobowych, ale pod warunkiem, że wiozą jeszcze przynajmniej dwóch pasażerów.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?