Celem konkursu jest docenienie i upowszechnienie prac odpowiadających na aktualne wyzwania, przed którymi stoi edukacja.
Nominacja do nagrody przyznana została za artykuł na temat architektury szkół "School architecture for primary education in a post-socialist country: a case study of Poland", który znalazł się w gronie sześciu najlepszych artykułów naukowych zgłoszonych do konkursu.
- Architektura szkół jest niestety tym, co doskonale konserwuje klasowo-lekcyjny system edukacji realizowanej w Polsce. Tradycyjny układ przestrzenny szkół składający się z korytarza i sal lekcyjnych nie zmienił się znacząco na przestrzeni lat. Układ ten jest nadmiernie uproszczony, nieelastyczny i działa na niekorzyść pedagogiki skoncentrowanej na uczniu. Nasze badania wykazały, że zmiany w obrębie fizycznego kształtu przestrzeni szkolnych mogą być kluczowe dla wspierania kompleksowych zmian edukacji w Polsce i na świecie – twierdzi dr inż. arch. Magdalena Szpytma.
Dr inż. arch. Cezary Szpytma dodaje:
- Wykazaliśmy, że architektura jest niedocenianym czynnikiem edukacyjnym, ma duży potencjał, by być użytecznym narzędziem w procesie nauczania i uczenia się oraz by stać się katalizatorem zmian systemowych.
Kapituła konkursu doceniła interdyscyplinarny wymiar zgłoszonego artykułu.
Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?